Velmi často se setkáváme s otázkou, co je to B stav a mohl bych vidět fotografii? V tomto článku vám stručně popíšeme o co se jedná a uvedeme konkrétní příklady, jak B stav vypadá.

Třídy kvality

Jakostní třídy výrobků u nového zboží v dnešní době již moc neexistují, je to způsobeno tím, že výroba v dnešní době je na velmi vysoké úrovni a cílem je prodat kvalitní výrobek za plnou cenu. I tak se čas od času můžete setkat s tím, že se prodává druhá jakost z důvodu nějaké drobné výrobní vady, většinou estetického rázu, nebo drobného funkčního omezení. Pokud nejste zákazník, který važaduje špičkovou kvalitu, ale preferujete spíše výhodnou cenu, pak je takový výrobek pro Vás ideální.

U repasovaných počítačů je to velice podobné. Z výkupu dorazí jedna várka počítačů. Každý kus se jednotlivě zkontroluje, otestuje, vyčistí a roztřídí podle opotřebení.

Základní třídění podle kvality se kterým se u repasovaných počítačů můžete setkat:
    • Kategorie A - nese známky používání a vzhledově je zachovalý. Stav A je vždy, pokud není uvedeno jinak. Toto je drtivá většina výrobků.
    • Kategorie B - může nést větší známky opotřebení, lepené plasty, vadné pixely, spoty nebo otlaky v LCD apod. V takovém případě je u produktu vypsáno "B" a eventuálně i popis vad.

Výše zmíněné popisy nejlépe sedí pro přenosné počítače, notebooky na něž je také nejvíce dotazů. Analogicky se to ale dá vztáhnout i na PC a LCD.

Produkty, které jsou označeny jako B nejsou špatnou volbou. Cenově se pohybují cca o 20 % níže než jejich ekvivalent v A kategorii. Navíc po čase používání výrobek stejně nějaký ten šrám získá. Pokud tedy kupujete počítač dítěti, které již několik kousků zničilo, nebo to máte do laboratoře, do skladu, případně do výroby, kde na vzhled nikdo nekouká, pak je to zajímavá úspora.

Výrobek v B kvalitě je navíc vždy se zárukou, stejně jako A kvalita. Navíc vady jako vlasové škrábance v LCD, nebo více lesklé plasty nejsou nic co by snižovalo pracovní komfort a po prvotní kontrole produktu po doručení je zákazník ani nevnímá.

To, zda zvolíte kus z B nebo A kvality, spíše závisí na vašich preferencích a to jak počítač používáte.

Proč vady nefotíme? Protože se to špatně fotí. Jednak vady LCD většinou vyfotit ani nelze, to co zachytí lidské oko, je na fotografii většinou buď neznatelné, nebo naopak může působit horším dojmem, než ve skutečnosti. Za druhé, vady se obvykle opakují a vypadají stejně a tak je výhodnější zákazníkovi ukázat, jak vada obvykle vypadá. Zákazník buď vadu bere jako drobnost a nevadí mu, nebo naopak je pro něj nepřijatelná a pak si ve výsledku vybere stejně kus z A kategorie.

Výčet stále se opakujících vad pro představu:

Důlky a škrábance na tělě, víku a bocích. Plechové a kovové díly jsou odolné, ale náchylnější na to, aby na nich byly vidět stopy po používání. Kromě estetického dojmu toto nemá na práci počítače žádný vliv. Navíc tyto věci mohou vyřešit dodatečně dolepené polepy počítače.

Výrazné známky po používání, oleštěné části klávesnice a touchpad. Vše musí být plně funkční, jen je vidět, že s notebookem se intenzivněji zacházelo.

Otlaky a škrábance v LCD panelu. Tyto vady je vidět zejména při vypnutém LCD. Po zapnutí počítače rozsvícený displej vady dobře skryje a neruší při práci.

Drobné flíčky, světlejší body, spoty apod. Jedná se vady krycí vrstvy displeje, kdy je bod vidět i při rozsvíceném displeji. Pokud se ale nedíváte na film a pracujete výhradně s dokumenty, kde se používá světlé pozadí, pravděpodobně drobný bod nebo flíček ani neuvidíte.

Stav "B" často znamená velmi výraznou cenovou výhodu. Pokud nejste z "porcelánu" není se třeba čeho bát a můžete ušetřit. Na druhou stranu chápeme, že jsou zákaznici pro které je přípustný pouze stav "A" a za kvalitu si rádi připlatí. U nás si vybere každý.