Často kladené otázky


Otázky ke zboží:

Otázky k obchodní spolupráci:

Otázky ke zboží:

Co je to repase?

Co to znamená repasovaný? Co na těch počítačích / monitorech repasujete? "Repasované zboží" je obecný název pro sortiment, použitého zboží. Obvykle jde o výrobky známých výrobců prodávané v rámci reselling programů, které se nějaký čas používaly v zahraničí v bankách, pojišťovnách a velkých institucích. Vše se kupuje a dováží ve velkém množství, řádově ve stovkách kusů. Zboží se následně otestuje a vyčistí - jak po stránce hardware, tak absolvuje přípravu nové instalace softwaru. Zboží je tím připravené pro prodej a to včetně záruky.

Repase nutně neznamená, že se jedná o opravované zboží. V drtivé většině případů stačí jen otestovat a vytřídit dle stavu do kategorie A, B (více zde). Zbytek produktů, které neprojdou testem, se rozebere a funkčí náhradní díly se skladují pro servisní zásahy a reklamace. Pro "repasování" se vybírá značkové zboží, které je velmi spolehlivé. Zboží, které nabízíme, není bazarové a není vykupováno od jednotlivých uživatelů.

zpět na obsah

Co to znamená B kategorie?

Kategorie B - může nést větší známky opotřebení, lepené plasty, vadné pixely, spoty nebo otlaky v LCD apod. V takovém případě je u produktu vypsáno "B" a eventuálně i popis vad. Jedná se o velmi zajímavou volbu pro zákazníky, kterým tyto drobné vady nevadí a naopak stojí o co nejnižší cenu. Častým místem určení tohoto zboží jsou dílny, sklady a výroba. Další informace naleznete zde.

zpět na obsah

Jaká je výdrž baterie u notebooku?

Baterie v noteboocích mají obvykle 60 - 80 % původní kapacity. Technici provádí 15 minutový zátěžový test pro ověření funkčnosti elektroniky. Průměrná výdrž notebooku na baterie je kolem hodiny. Liší se kus od kusu a také podle způsobu použití.

Případy, že si zákazník stěžuje na výdrž baterie máme jen ojediněle. Pokud byste přesto náhodou ihned po dodání zjistili, že je baterie vadná, vyměníme ji za jinou. Pokud by Vám baterie odešla po několika týdnech či měsících, pak se na baterii, pokud není nová, záruka nevztahuje. V tom případě můžeme pomoci s náhradou. Cena náhradních baterií se pohybuje obvykle kolem 1250 Kč.

zpět na obsah

Co je součástí dodávky - kabeláž, napajecí adaptér atd... ?

    • Notebooky a napájecí zdroje. Všechny dodávky notebooků zahrnují i napájecí zdroj. Obvykle mají notebooky originální zdroje již z výkupu. Pokud z výkupu napájecí adaptér chybí nebo není funkční, popřípadě by nebyla koncovka u nás vhodná pro zapojení do elektrické sítě, jsou dodávky k zákazníkům doplněny novými alternativními zdroji. V ojedinělých případech to může mít vliv na prodloužení doby nabíjení, což ale není vadou.

    • Kabeláž 230V a signálové kabely. Zde je to individuální. Záleží na konkrétním nastavení produktu. Někde je součástí kabel do sítě a základní signálový kabel. Nejčastěji je však nutné si kabely dokoupit. Je to z prostého důvodu - PC, LCD i tiskárny mají obvykle standardní PC kabel do sítě 230V, tuto kabeláž většina zákazníků již u sebe má a bylo by zbytečné posílat další kusy. Stejně tak VGA kabely, nebo jiné signálové kabely, které by nebyly kompatibilní s tím co má zákazník doma, by byly expedovány zbytečně. Ideální je kabeláž dokoupit až podle skutečné potřeby. Společně tak můžeme pomoci ekologii. Přečtěte si další informace o tom jak propojit počítač a monitor.

    • Dotyková pera/stylusy, krytky, klíče, gumové nožky atd. Je třeba si uvědomit, že repasované zboží není nové. Pokud byl nový monitor v době uvedení na trh dodáván se zadní krytkou kabeláže, která není pro provoz nezbytná, pak se většinou taková ani nevybalovala a IT technik takový doplněk zlikvidoval včetně originálního obalu. Po třech nebo pěti letech, kdy byl daný monitor vykoupen, tak logicky toto originální příslušenství již k dispozici není. Stejně tak to může být s jinými snadno oddělitelnými částmi. Například pera / stylusy u tabletů. Zejména u zboží, které je tříděné jako B kategorie, tyto části mohou chybět. Pokud naopak je příslušenství kompletní, je toto explicitně uvedené ve výpisu produktu. Pokud není, má se za to, že tyto věci nejsou. Pokud máte pochybnosti, je nejlepší kontaktovat naši technickou podporu, nebo požadavek na prověření uvést do poznámky objednávky.

zpět na obsah

Jak vypadají přelepky klávesnice, je operační systém česky?

    • Repasovaná technika je v převážné většině dovážena z členských zemí EU a z toho vyplývá, že klávesnice je často v jiné jazykové mutaci, než by se nám v ČR a na Slovensku mohlo hodit. Proto jsou notebooky opatřeny přelepkami klávesnice. Jedná se pouze o úpravu samotné klávesnice, aby se uživatel orientoval, kde který diakritický znak leží. (Hovoříme v 99% případů pouze o vrchní řadě kláves s diakritickými znaménky.) V softwaru počítače je vždy plná podpora českého jazyka. Obrázky a další informace o polepech klávesnice.

    • Operační systém. Instalace systému ať už jde o Windows, nebo Linux, případně systémy mobilních zařízení je vždy lokalizována do českého jazyka. Pokud potřebujete na přání jazyk změnit, lze to udělat uživatelsky po dodání zboží. U operačního systému Windows 10 lze vytvářet i jednotlivé profily pro různě hovořící uživatele. Další informace jsou obsažené v tomto článku.

zpět na obsah

Nepotřebuji pevný disk, nebo licenci Windows, dostanu slevu?

Je nám líto. Dekonfigurace neděláme. Je to z důvodu, že pouze kompletní počítač projde testem a zákazníkovi tak s jistotou prodáváme funkční celek. Dalším aspektem je, že při dnešní ceně pevných disků nemají původní použité díly již žádnou cenu pro další prodej. Zde by práce technika převýšila cenu vyjmutého dílu, efekt by byl spíše opačný. Nicméně počítače nejsou plombovány a změna konfigurace HDD, RAM, grafické karty a dalších komponent v režii zákazníka je možná bez ztráty záruky.

zpět na obsah

Jak je to s operačním systémem Windows - verze, aktivace a reinstalace?

    • Pokud není uvedeno jinak, je operační systém vždy instalován a podložen licencí. Instalace probíhají výhradně v 64bit verzi, která umožňuje adresovat operační paměť RAM nad 3 GB. Verze 32bit je možné reinstalovat - licence umožńují využití obou variant, není tedy potřeba kupovat licenci novou. Tuto reinstalaci si však dělá zákazník sám.

    • Licenční štítky COA a nebo elektronicky v BIOS jsou vždy přítomné, pokud je uvedeno, že počítač je prodáván včetně operačního systému. Jedná se o původní licence, které jsou svázané s HW. Není tedy možné je odebrat a žádat slevu. Licenci není možné přenést. Individuálně u některých počítačů je možné doobjednat MAR licence, jedná se o novou licenci z programu Microsoft Authorized Refurbisher. Tyto licence se vyznačují vylepením nového štítku. Jsou také nepřenosné a nelze je objednávat dodatečně, pouze s nákupem počítače.

    • Co mám dělat když mi nejde aktivovat počítač a hlásí mi, že si mám systém zakoupit. Přečtěte si informace k aktivaci a postupujte podle návodu. Pokud nefunguje žádný z uvedených postupů, může pomoci čistá instalace. Nejnovější počítače již nedisponují štítkem s kódem, ale mají jej nahraný v čipu na desce počítače. Taková licence se pak načte automaticky. Pokud vyčerpáte všechny možnosti a systém nelze aktivovat, můžete pro radu kontaktovat naši technickou podporu.

    • Chci reinstalovat operační systém Windows, nemám ale DVD? Nový software se již distrubuuje výhradně elektronicky. Vždy aktuální verzi stáhnete ze stránek výrobce, odkaz na stažení je v tomto návodu na instalaci.

zpět na obsah

Otázky k obchodní spolupráci:


Kde máte prodejnu, je možný osobní odběr?

Prodejnu pro klasický pultový prodej nemáme. Jsme internetový obchod a zboží zasíláme z několika skladů v rámci ČR. Vzhledem k šíři sortimentu by ani nebylo reálné kusovky přesouvat v rámci ČR na jednotlivá místa, jen kvůli prohlídce zboží. Více smyslu dává možnost si zboží objednat prostřednictvím dopravní služby PPL, kdy průměrná doba dodání je 1-2 pracovní dny - tedy podobně jako v případě přesunu počítače na osobní odběr.

zpět na obsah

Chtěl bych zboží vidět a vyzkoušet?

Z důvodu času, zboží spíše nefotíme. Focení je možné domluvit individuálně v některých případech. Pokud máte zájem o nafocení, nebo další konkrétní informace k produktu, osvědčilo se si zboží rezervovat na platbu předem a tento požadavek zapsat do poznámky v objednávce. Přejde se tím absurdnostem, kdy se zboží fotí, diskutuje se o něm a mezitím, je poslední kus prodán jinam. V případě nespokojenosti, má koncový zákazník možnost zboží vrátit bez sankce. Firmy po předchozí domluvě také. Případně firmě může chybně vybraný kus po domluvě vrátit a účtujeme pouze manipulační poplatek, který odráží náklady spojené s vrácením.

zpět na obsah

Je nutné se registrovat? Dáváte slevy při větším odběru?

Ne. Registrace předem není nutná. Registrace se vytvoří vždy až s prvním nákupem. Pro opětovné nákupy je možné zadat stejný email, díky tomu se Vám všechny nákupy slučují pod jeden hlavní login (více zde).

Ano. Při větších objemech je možné se na slevu dotázat. Větším objemem je myšlen nákup v minimální hodnotě nad 30 tis Kč bez DPH. Rádi také podpoříme pravidelnou spolupráci většího objemu s firmami, které se specializují na prodej výpočetní techniky. Na nákup kusovek slevy nedáváme, protože se snažíme dávat vždy tu nejlepší cenu rovnou.

zpět na obsah

Vykupujete počítače od jednotlivců?

Ne, tuto možnost nenabízíme. Pro možnost výkupu se našim zákazníkům osvědčili internetové aukce, nebo bazary. Tam je navíc možné získat i vyšší cenu, než za kterou by bylo možné zboží vykoupit do běžného prodeje.

zpět na obsah

Je možné nakoupit zboží na splátky?

Nabídka úvěrových služeb je dnes na trhu velmi bohatá. Je možné na několik kliknutí sjednat spotřebitelský úvěr na cokoliv v internetovém bankovnictví. Řada lidí využívá kreditní karty s bezúročným obdobím. Nebo existují společnosti, které nabízí odklad platby za nákup. Odklad platby je možné v platební bráně využít a i překlopit do splátkování. Oblast financování necháváme na vlastním uvážení zákazníků.

zpět na obsah