Pro naše zákazníky jsme připravili často řešené reklamace, které je možné vyřešit ještě předtím, než zavolám pro pomoc prodejce. Jedná se o nejčastěji hlášené poruchy. Můžete si tak udělat obrázek o tom s jakým typem reklamace se nejčastěji můžete setkat a také, že v mnoha případech je možné problém vyřešit samostatně. Repasované počítače od Netstores s.r.o. jsou před odesláním k zákazníkovi vždy testované a díky tomu se reálné procento reklamací pohybuje v jednotkách procent vzhledem k prodaným kusům.
Co udělat po doručení zboží:
Níže uvedená tabulka ukazuje závadu, příčinu a možné varianty jak problém vyřešit. Rady jsou obecné a ukazují směr, jakým se můžete při řešení závady vydat. V každém případě je nejlepším pomocníkem INTERNET, většinou po pár zadaných klíčových slovech se objeví nejrůznější rady v diskuzních fórech, odkazy na video návody apod. Buďte trpělivý a během pár minut můžete problém vyřešit.
Závada |
Důvod |
Možné řešení |
|
varianta 1 |
varianta 2 |
||
Nefunguje webová kamera, čtečka karet, nebo jiné zařízení. |
Chybějící ovladače, nebo zakázané periferie v rozhraní BIOS* |
Stáhněte aktuální ovladače ze stránek výrobce. |
Povolte zařízení v rozhraní BIOS* |
Nesprávně fungující klávesnice, nefunguje celá řada, nebo jednotlivé klávesy. |
Uvolněný konektor klávesnice, nečistoty. |
Zkontrolujte, zda není některá klávesa zadrhlá (zacvaknutá ve spodní poloze), klávesy udržujte v čistotě. U mezerníku může být vyskočena pružina – drát – zasuňte opatrně na původní místo. |
Podle návodu (většinou lze nalézt na Youtube), opatrně vyjměte klávesnici, odpojte ji od konektoru, proveďte vyčištění konektoru lihovým čističem bez přísad a tkaninou, která nezanechává vlákna. Opačným způsobem proveďte opětovnou instalaci. |
Počítač pípá a nestartuje. |
Uvolněné konektory disku, RAM moduly během přepravy, vyskočila přepěťová ochrana na zdroji počítače. |
Demontujte bočnici/dvířka a proveďte kontrolu osazení všech konektorů. Některé zdroje mají integrovanou přepěťovou ochranu, tlačítko zatlačte zpět do polohy. |
Uvolněné ram moduly. Moduly „vycvakněte“ z jejich pozic. Znovu je zasaďte. V případě, že by ani po té, PC nechtělo startovat, vyjměte baterii paměti CMOS, která napájí desku, po jejím vyjmutí dojde k resetu BIOS* a počítač by měl startovat, některé hodnoty BIOS* ale bude nutné znovu nastavit. |
Počítač nestartuje. LED kontrolky panelu počítače cyklicky blikají, nevím, v čem je porucha? |
Někteří výrobci pomocí LED indikují typ vady. |
Podívejte se do manuálu (lze dohledat na internetu), co jaká kombinace blikání znamená, podle toho můžete zjistit, v čem se skrývá závada. Dle diagnostikované závady postupujte dále. |
- |
Počítač je příliš hlučný, větrák jede na plno. |
Repasované počítače jsou vždy vyčištěné. Po čase je však potřeba zařízení vyčistit od prachu a nečistot; po několika letech provozu se vyplatí počítač důkladně vyčistit. |
Vyčistěte zařízení od prachu a nečistot; přepastujte chladič na procesoru; Tato varianta platí pouze pro zkušené uživatele a zboží po záruční lhůtě. |
Zkontrolujte nastavení v BIOS*; |
Vyhledání ovladačů. |
Ke správné funkci počítače, je nutné používat správné ovladače. |
Počítače DELL, HP, Lenovo mají propracovaný systém podpory. U některých počítačů po zadaní S/N nebo ServiceTagu dojde k vyhledání konkrétních ovladačů pro váš model. |
Odkaz na stránku ke stažení ovladačů dle výrobců. Archiv datasheetů ke konkrétním produktům. |
Nefunkční WiFi |
Zpravidla bývá potíž s nastavením, nepoužívejte více ovládacích utilit, ověřte, že je WiFi router kompatibilní se standardem modulu v počítači. Zkuste v routeru dočasně přepnout na jednoduché ověřování WEP. Pokud ani toto nepomůže může být problém v HW a nebo SW. |
Hardwarový problém: 1) Ověřte, zda počítač WiFi rozhraním disponuje, stolní počítače obecně WiFi nemají, notebooky ano. 2) Na těle notebooku vyhledejte přepínač WiFi a ověřte, zda je v poloze zapnuto |
Softwarový problém: a) zda není adaptér SW zakázan ve Windows b) zda je správně instalován ovladač, pokud je ve správci zařízení nějaké nerozpoznané/neznáme (se symbolem ? či ! ), bude se pravděpodobně jednat o WiFi adaptér c) zda není v BIOS* zakázáno WiFi zařízení |
Slabý signál WiFi. |
Na vině bývá chybně instalovaný router. Je třeba také počítat s opotřebením. Rádiová zařízení po určité době takzvaně „slepnou“ kdy výkon RF částí klesá. Routery doporučujeme pravidelně měnit, získáte vyšší kompatibilitu, rychlost i bezpečnost a také nové funkce. |
Přemístění routeru do střední části bytu. Odstraňte zbytečné překážky v šíření vln, router umístěte do stejné výšky jako pracovní stůl počítače. Případné zesílení signálu vyřešte pomocí WiFi extenderu. |
Slabý signál u starších počítačů po záruce je možné levně vyřešit opatřením externího USB adaptéru. |
Nemohu nalézt licenční štítek Windows? Systém Windows není instalován. Počítač hlásí I/O chyba disku / none bootable system disk or disk error / NTLDR is missing |
Zkontrolujte, zda jste objednal počítač s licencí Windows a zda byla součástí dodávky předinstalace systému. Zkontrolujte pomocí diagnostiky zda je disk v pořádku. |
Většina novějších notebooků má štítek ukryt pod baterií. Některé mini formáty PC mají štítek ukryt na plastové "visačce" nebo v "šuplíčku" - zkontrolujte tuto možnost. Pokud se jedná o počítač s Windows 8/8.1/10 je licence součástí BIOS a v takovém případě počítač neobsahuje žádný štítek. U Windows 8 může být vylepena samolepka s logem Windows. Tyto licence se aktivují sami po instalaci, klíče není třeba zadávat. |
V případě vadného disku, je nutné kontaktovat technickou podporu a domluvit další podrobnosti. Technik reklamaci posoudí a v některých případech je možné na výměnu zaslat pouze vadný disk. |
Licenční štítek je poškozený |
Čitelnost a přítomnost štítku zkontrolujte vždy ihned po dodání, na pozdější reklamace nemusí být brán zřetel, kontrola kompletnosti dodávky musí být provedena ihned. |
Částečně čitelný štítek – vyzkoušejte pravděpodobné číselné a písmenné kombinace. |
Nečitelný, zcela stržený štítek. Zde je nutné kontaktovat prodejce a bude nutné počítač vyměnit. |
Notebook nestartuje, ani po připojení nabíječky. |
Možná vada baterie. Vadný adaptér. |
Vyjměte baterii, a zkuste, zda počítač poběží normálním způsobem. Pokud ano, bude potřeba baterii vyměnit. |
Prověřte, zda kontrolka na zdroji / adaptéru svítí, pokud nesvítí, jedná se o vadný adaptér. Zkuste jiný kompatibilní nabíječ. Vadný bude třeba vyměnit. Starý adaptér se nikdy nepokoušejte opravit, hrozí riziko úrazu elektrickým proudem. |
Po vložení do dokovací stanice kolabuje systém, počítač hlásí, že jede na snížený výkon. Počítač vůbec neběží. |
Na vině je nedostatečný výkon napájecího zdroje. |
Vždy ověřte, jaký výkon doporučuje výrobce. Pro malé notebooky běžně stačí 90W. Pro velké pracovní stroje, tzv. Workstation s výkonným procesorem a externí grafickou kartou jsou vhodné zdroje od 120 – 270 W. Požadovaný výkon zdroje je také závislý na počtu připojených periferií a jejich spotřebě. |
- |
Zamrzání počítače bez zjevné příčiny, padání do modré obrazovky s chybovým hlášením o ukončení běhu systému (tzv. BSoD) |
Většinou se jedná o problémy s pamětí, buď moduly RAM, nebo vady pevného disku. |
Nepoužívejte RAM od různých výrobců. Nepoužívejte necertifikované RAM (Non reg. ECC) v serverech a Workstation stanicích s procesory XEON. Vyzkoušejte změnit uspořádaní modulů RAM ve slotech. Ev. zkusit něčím na bázi lihu bez přísad očistit kontakty modulů. |
Vadný pevný disk HDD, ideálně pomocí systémového testu v rozhraní BIOS* proveďte test disku. Další možností je použít jiný diagnostický nástroj. V případě, že test odhalí vadné sektory, doporučujeme okamžitou zálohu dat a výměnu disku. |
Zjistil jsem, že můj počítač má zaheslovaný BIOS* |
Počítače od nás jsou vždy bez hesla. Pokud by vám někdo BIOS* zahesloval, nebo náhodou unikl kus, který jej má zamčený. Je možné zkusit heslo odblokovat viz. možná řešení. |
Někteří výrobci PC (DELL, HP apod) mají v BIOS takzvaná "backdoor" hesla, která se dají vygenerovat na základě service TAGu apod. Případně výrobci používali univerzální hesla - více informací můžete nalézt na internetu. |
U stolních počítačů je situace podstatně jednodušší. Na základní desce většinou v prostoru slotů operační paměti nebo u baterie, kterou se maže paměť CMOS, je "jumper" (malý propojovací konektor) označený jako "psw" (pasword - neboli heslo), pomocí "jumperu" dva piny buď rozpojte nebo spojte - zde záleží na konkrétním modelu. Heslo se vymaže. |
Mám potíže s Windows update, nevyhledává aktualizace. Můj počítač vytěžuje služba "svchost.exe" na 50 % a více z prostředků procesoru. |
Na vině je služba Windows Update, je nutné stáhnout opravný balíček. |
Tuto závadu řeší záplata (opravný balíček), kterou si stáhnete z webu support.microsoft.com. |
- |
Volně dostupné nástroje pro diagnostiku PC:
Test RAM a HDD: Memtest86+ http://www.memtest.org/
Test HDD: CrystalDiskMark http://crystalmark.info
Test výkonu počítače: Novabench http://novabench.com/
Informace o počítač: HwInfo http://www.hwinfo.com/